چرا عروس خانوم ها؟؟
خاطرات عاشقانه من ونفسیم
بهترین لحظه های من زیر سایه عشق تو
درباره وبلاگ


♥بــِسْم ِاللهِ الرَّحْمن ِالرَّحیمْ♥ وَإِن یَكَادُ الَّذِینَ كَفَرُوا لَیُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْر وَیَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِین ♥♥♥♥♥♥ به صندوقچه خاطرات من ونفسیم خوش اومدین همنفسم:مهندس عمران من:دانشجوی پیراپزشکی عمر عشقمون:از زمانی که من 14 ساله و نفسیم 16 ساله بود الانم بعد از گذشت 7سال هر روز عاشقانه تر بهم نگاه میکنیم خاطرات اینجا رو تقدیم میکنم به تنها عشق زندگیم اینستامون:_manonafasiim_



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 686
بازدید کل : 283115
تعداد مطالب : 162
تعداد نظرات : 1370
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
فافا

آخرین مطالب


 
دو شنبه 19 بهمن 1394برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : فافا

وقتی یه نگاه به اکثر عروس های فامیل اشنا یا دوستام تو دنیای واقعی میندازم برای طرز فکراشون رفتاراشون خیلی متاسف میشم با مثال میگم چرا اما دوست دارم قبلش بگم که امیدوارم حرفام به کسی برنخوره بالاخره هرکسی یه نظری داره اینجام صندوقچه من و اختیار دارشم داداشمثلا چندماه پیش که ما دنبال انگشتر بودیم من چندتا از عکسها رو به دوتا از دوستای دوره دبیرستانم که باهاشون هنوزم در ارتباطم فرستادم تا نظر اونا رو هم بدونم یکیشون قیمت انگشترها رو پرسید من دوست نداشتم بگم هی دودل بودم تو گفتنش اخرم دیگه مجبور شدم بگم که این سه نیم این چهار این دو و.....اونم گفت فافا گرونترینش بردار اصلا بدون اینکه نظری بده رفت سراغ قیمت بماند که چقدر پشیمون شدم از مشورت باهاشوقتی پرسیدم چرا گرونترین گفت اِ یعنی چی تا میتونی بکَن ازشون واسه حلقه هم همینجور دنبال چیزهای گرون بروحالا نفسی هم شاهد که من ده بار بهش گفتم که تو بگو چه رنج قیمتی انتخاب کنم من همینجوری نرم دوست ندارم سر خرید بهت فشار بیاد خلاصه از مدل حرف زدنش طرز فکرش خیلی بدم اومد تازه اونجا فهمیدم چرا همش سر خرید با نامزدش جروبحث دارن بهش گفتم نه اینجوری درست نیست که من برم دست بزارم رو گرونترین ها اگه عروس خونواده خودمونم بیاد از این کارا کنه ما خوشمون میاد گفت نه اونا وظیفشونه برات خرج کنن از این جملش خیلی بدم اومد یعنی چی وظیفشونه عزیز من مگه زندگی میدون جنگه چرا اکثر عروس ها اینجوری شدن چرا باید عروس شونزده میلیون طلا برداره در عوض برای داماد یه حلقه ایی بخره که انقدر ظریف کوچیک باشه که به زور تو دست داماد بره من نمیگم هم قیمت هم طلا بردارن بالاخره عروس سرویس داره دررکل بیشتر طلا پسنده طلا میندازه تا داماد اما دیگه نه که برن حلقه هفتصد تومنی بخرن درمقابل شونزده هفده میلیون چرا موقع خرید کردن عروس تا خرتناق وسایلی برمیداره که شاید اصلا به دردش نخوره صرفا جهت همون کندن از خانواده داماد میخره چرا مادر عروس باید حتی پول های میلیونی مراسم عروسی که داماد گرفته برداره به روشم نیارهبماند اینکه پول های عقد برداشت برای خرید جاهاز دخترش بعدم کلی هم بابت جاهاز با پول های داماد خانوادش پز داداینایی که میگم راجبه یک فامیل بسیووور نزدیکمون میباشد مردم عروس میگیرن ماهم عروس میگیریم چشم بازار کور کردیمپول مراسم عقد برای عروس داماد نه خانوادهاشون بگذریمچند شب پیش مکالمه بین چندتا عروس میخوندم سر اینکه هزینه ارایشگاه لباس داماد  با خانواده عروس یا نه همه میگفتن نه اصلا این حرفا چیه به خانواده عروس چه مربوطنشد بگم دوستان چطور هزینه لباس ارایشگاه عروس با داماد اونوقت لباس داماد با عروس نیستراستی یادم رفت بگم که عروس مذکور برای دامادمون کت شلوار نخرید گفت به ما چه بعد خودش رفت میلیونی لباس برداشت اگه اون عروس ما میشد اخ اخحیف عروس فامیل بسیووور نزدیکم شد حالا شما فکر کنید خاله یا داییم یه مدت خیلی به این چیزها فکر کردم  رفتارهای عروس ها رو زیر ذره بین شخصی خودم بردم به این نتیجه رسیدم دختری که چشم دل سیر باشه خونه پدریش موقع ازدواج دنبال خاله زنک بازیا کندن از شوهر خانوادش... این حرف ها نیست دنبال جبران عقده هاش یا نداشته های تو خونه پدریش نیست من اگه دختر دار بشم یا چشم دل سیرش میکنم یا چشم دل سیری بهش یاد میدم اصلا معیار من برای انتخاب عروس خانواده خودمونم همین گزینه چشم دل سیر بودنه اگه دخترها از جمله دوست خودم هدفش فقط ازدواج بود نه دیگه مشکلی داشت نه دعوایی اما خواسته میخواد که با ازدواجش نداشته هاش جبران کنه حالا هی من بیام بگم فلانی اگه نمیتونه تو رو ببره رستوران مسافرت هدیه گرون بخره مشکلی نداره درکش کن هی میگه نه دیگه روم نمیشه بگم دوستم یه نگاه به وضع خونه پدریت بنداز همون انتظارم از شوهرت داشته باش خوب ای بابادر پی همون دقت هام بین عروس های فامیل به این نتیجه هم رسیدم عروس هایی که چشم دل سیر هستن همسراشون قدرشونو بیشتر میدونن این قدر دونستن هم تو رفتارشون کاملا مشهوده همچنین تو عمل مثل خرید هدیه همچنین جایگاه خوبی بین خانواده شوهر خود به خود پیدا میکنن و اونایی هم که نیستن بازم مشخصه حالا هرچقدر هم فیلم بازی کنن بازم خانواده همسر ندید بدید میبیننش شوهره داره جیلیز ویلیز میزنه از قسط بعدیش خانومش میره با پولی که به زور جمع کرده یه تیکه طلا میخره به این میگن زن جهان سومی راجع به موضوع دیگه هم دوست داشتم بنویسم اینکه چرا از خانواده شوهر دیوو میسازن البته لازم به ذکر که بگم بعضی ها دیوو هستن که هیچ تکلیف مشخصه اما بعضی ها نه مثلا من به دوستم که مجردم هست میگم مادر نفسی خیلی خوبه براش احترام ویژه ایی قائلم میگه ای بابا فافا تو هم اولشه بزار بعداً حالتو میپرسم یا میگه باشه هرچــــــــــــی باشه مادرشوهر دیگه من کاملا با این طرز فکر مخالفم کسایی که اینجوری فکر میکنن حتی اگه مادرشوهر خوب هم باشه باهم کنار نمیان یا بد هم باشه بدتر میشه معتقدم هرکسی یه رگ خوابی داره اگه اونو تو دستتون بگیرید بقیه ماجرا حلــــــعاینم راجبه عروس خوشجل موشجل ایندم بگم که من اگه عروس دار بشم سعی میکنم باهاش کنار بیام در حدش بسته به اینکه خانوادش چه جوری هستن از هر نظر همون شرایطت موقعیت براش فراهم کنم اینکه بیشتر از خونه پدریش براش فراهم کنم شدیداً بستگی به نوع رفتارش همون قضیه چشم دل سیریش داره تمام



نظرات شما عزیزان:

دریا
ساعت16:59---8 اسفند 1394
سلام فافا خوبی عزیز دلم؟ وای نزدیک عید هست خیلی ذوق زده هستم خونه خودم دوتایی سر سفره هفت سین
والا این دوست های واقعی اصلا صلاحیت مشورت یا درد و دل ندارن باور کن.... یا از حسودی میگن یا واقعا شوت هستن.....
الان من ارشد ترم اخر شدم یعنی پایان نامه هزینش بالای 4 میلیون میشه....خوب شوهر من بنده خدا سرمایه دار نیست با این سن کمش.....باید من مراعات کنم واسه همین هرچی سکه برای پاگشا داده بودن دادم بهش تا وقت ثبت نامم اگه لازم داشت بدون اینکه به پدرش یا من که خانومشم حرفی بزنه و غرورشو زیر پاش بذاره کار دانشگاهمو تموم کنه....الانه الانم که هست هر روز میدونم که قدرمو میدونه سر هر فرصت با غافل گیریاش مشخص میکنه....تازه پدر شوهرمم عین دخترش دوستم داره چون از پسرش کوچکترین گلایی نشنیده شاهد همه رفتارام هست....سر طلا هم کار خوبی کردی از شوهرت بپرس بعد مناسب با حرفش انتخاب کن من این زندگیو دوست دارم نه کندن نه چیز دیگه خداروشکر شوهرتم میدونه داره که میخواد زن بگیره ولی باز هم میگم خیلی چیزا ارزش ما خانوم هارو زیاد میکنه یه جمله ساده دید همسر و خانواده همسر رو بهت مثبت تر میکنه...(مثلا من خدای تجربم )
حرف چشم و دل سیریتم کاملا درسته برمیگرده به اصالت خانواده دختر کسی که بزرگش کرده.... چون نفسیه من بارها گفته که خداروشکر با کسی که اصالت داره زندگی میکنم......زندگیه دوتایی کلی با زندگی دوران دوستی فرق داره ایشالا زود مزه شو بچشی
دوست خوبم:سلام دریا خانوم کجایی بابا من خوبم تو چظوری راستی ایمیل صندوقچه رو پیدا کردم منتظر ایمیلم باش:)ایشالا همیشه خوب خوش باشی عروس جون افرین عزیزم کار خوبی کردی افرین به فهم درکت شیطون اصلا از اقایت نمیگیا چندسالشه.....بالاخره حق اب و گل داریم تو دوستی:))جدی؟چه فرقی مثلا؟من فکر میکنم زندگی مشترک ما تنها فرقش با دوران دوستی اینه که دیگه همسری منتظرم نمیمونه داخل ماشین از نزدیک شاهد دیر حاضر شدنمه:)


یگانه
ساعت23:38---25 بهمن 1394
وبت لااااااایک
عشقتون ابدی
من همون باران توی اینستام
اسم واقعیم یگانه ست
دوست خوبم:مرسی عزیزم خوش اومدی به صندوقچه ما


sima
ساعت14:49---24 بهمن 1394
نازنین فاطمه من سام علیک.موافقتم شدییییییییییییییید
دوست خوبم:سامبولی علیک:)


محبوب
ساعت1:33---24 بهمن 1394
سلام عزیزم،خوشحال میشم به وب من هم سربزنی و تبادل لینک داشته باشیم،امیدوارم دوستای خوبی واسه هم باشیم [بوسه].
دوست خوبم:سلام سر زدم عزیزم شما اپ نمیکنی چرا


رویا
ساعت0:37---24 بهمن 1394
قربونت برم فافا جونم عزیزم مرسی که انقد معرفت داری بخدا گرفتارم شدید مسافرت بودیم،بعد هر دفعه میخوام بنویسم از اینکه هنوز عکس نذاشتم در حالیکه قول دادم،خجالت میکشم.ولی بزودی میام
دوست خوبم:حیف حیــــــــــــــــــــــــــــف که اینجا کامنت با صدا نداره رویا وگرنه برات یه کِلی میکشیدم عرررروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس خانوم ناز همیشه به خوشی باشی ایشالا یه چیزی بگم فقط دلم پیش حلقتونه دوست دارم زودتر ببینم چون فکر میکنم خیلی باید خوشگل باشه از اونجایی که تقریبا سلیقتو از رو عکس خریدایی که گذاشتی میشناسم


مریم
ساعت17:40---22 بهمن 1394

دوست خوبم:خوبی مریم جون چی کارا میکنی نگفتی چرا فوت شد همش فکرم پیشته دوست داشتی یه کامنت بزار بگو برام عزیزم


لیزاموری
ساعت14:59---21 بهمن 1394
واقعا با حرفات موافقم
من وقتی خودم دوس ندارم عروس پر توقعی برای داداشم بگیریم چطور میتونم راضی باشم که پوست خانواده همسر ایندمو بکنم که یوخ کم نیاورده باشم ادم میخاد ازدواج کنه ک ب ارامش برسه قراره نیست که بره میدون جنگ که همش تو هول و لای رو کم کنی باشی
اصن اینجور خود ادمم حس خوبی نداره
امان ازین حس ها که گاهی واقعا ازدواج رو تلخ میکنه
دوست خوبم:ازدواج برای اونایی که تو فکر کندن تلخ نمیکنه برای داماد تلخ میکنه البته داماد اگه موقع ازدواج چشمش باز کنه از این دسته خانواده های پیزوری دخمل نگیره به کام اونم تلخ نمیشه:)که در این بادی فامیل ما کور بود متاسفانه:)


تمنا
ساعت17:57---20 بهمن 1394
چقد جالب ...منم یه مدت بسیور تواین فکرا و ذره بین ها بودم به ویژه با ورود عروس جدید فامیلمون ....دقیقا باهات هم نظرم و واقعا باهات موافقم به ویژه توی اون موردی که گفتی دختری که چشم و دل سیر باشه این عقده ای بازیا رو در نمیاره واقعا منم به این نتیجه رسیدم اتفاقا فامیل ما دنبال دخترخانواده ی ضعیفی بودتا توقع زیاد نداشته باشه چنان توقع هایی داشت که سکوت بهتره ولی خب با همه ی این ها با این موضوع مخالفم که با عروس همون طور رفتار بشه که درحد خانواده پدریشه ...من مخالف این موضوع بنظرم هر دختری شان خودشو داره و اصلا نباید گفت مثلا چون این وضع خانوادشه پس در این حد براش میکنیم بنظرم اگه من خانواده دامادم اون کارایی و چیزاییو براش فراهم میکنم که در حد خانواده خودمه نه در حد خانواده عروس ...با اینکه با تمام عقده ای بازیا مخالفم به ویژه اگه خرج با خوده داماد باشه نه خانوادش ولی گاهی با خودم میگم شاید باید به این دخترا هم حق داد بالاخره اونا هم ارزوهایی دارن...
نمیدونم....کاملا نظر خودم بود واگه خودم بخوام ازدواج کنم حتی برام اهمیتی نداره حلقم طلا باشه مطمئنا به یه حلقه استیل هم راضیم..به ویژه وقتی ببینم همسرمن بخواد فشاری روش بیاد...ولی گاهی با چیزایی که دیدم به این نتیجه رسیدم زن های ولخرج خیلی وقتا جایگاه بالاتری داشتن توی چند مورد اینو واقعا دیدم البته وضع شوهراشونم بد نبوده....

دوست خوبم:دوست سفید پوش تو کامنتش خیلی حرف خوبی زد گفت هرچه سطح خانواده پایین تر توقع بالاتر من نمیگم عروس دیگه هیچی نخواد همونطور که خودم اینجوری نیستم میگم در حد خانواده پدریش بخواد مثلا وقتی خونه پدرش مانتو مارک میخریده خون شوهرشم همونطور باشه نیاد توقع مانتو طلاکوب داشته باشه یا بلعکس دختری که سالی یکبار مانتو میخریده خونه پدریش وقت ازدواج نگه من مانتو مارک میخوام نمیگم بزاره همون سالی یکبار بخره بالاخره اونم ارزو داره اما بیاد بگه هر ماه مانتو میخوام نه اینکه بیاد بگه مانتو طلاکوب میخوام در کل منظورم اینه که خالا دختری که سطح خانوادش پایین هم هست انتظار داشته باشه حالا یه درجه از خونه پدرش بالاتر از شوهرش داشته باشه نه اینکه ده درجه بالاتر بالاخره نباید یادش بره از چه خونه ایی اومده چه دختری که از سطح بالا باشه چه پایین


آقایی و خانومی سفید پوش
ساعت18:27---19 بهمن 1394
سلام دوست گلم من با نظرت موافقم ....بعضیا همسرشونو به شکل پول و جواهر ولباس می بینن..اصلا هرچی سطح خانوادگی پایینتر باشه توقعات بالاترهیکی از دوستای من که اتفاقا از یه خانواده سطح پایینه بهم میگه هرچقدر میتونی از آقاییت بتیغ که اگه بعدا بهم نرسیدید دلت نسوزهواقعا متاسفم براشووووون
دوست خوبم:سلام سفید پوش جملت قشنگ بود:)الان اکثر دوست دخترهای محترم فکرشون حول همین دل نسوختن میگذره


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: